De ce NU intervenim când vedem hărțuire pe stradă și de ce "femeia e de vină"

Autorul articolului: Gentiana Mocanu-Pavel |
Data publicării:
| Categorie: Social
pexels.com
pexels.com

Ieri, vă atrăgeam atenția asupra hărțuirii stradale, un fenomen care a luat amploare în România. Doi creatori de conținut au creat un manifest creativ, numit "STOP Hărțuire", care nu a avut efectele dorite. Însă asta nu-i împiedică pe cei doi să se oprească aici. Astăzi, revenim cu a doua parte a articolului, în care Ana Măiță își spune povestea și oferă o lecție importantă pentru femei.

De ce ne este greu să intervenim când vedem hărțuire de orice fel sau agresiuni

Din nefericire, românii nu sunt foarte receptivi nici când vine vorba de a da o mână de ajutor. În repetate rânduri, în multe experimente sociale și nu numai, s-a dovedit că românii nu sar în ajutor atunci când văd pe stradă o formă de violență.

Potrivit Anei Măiță, principalul motiv pentru care nu intervenim este pentru că suntem lași și deloc empatici. Mai mult, spune ea, românii nu au deloc simțul comunității.

"Pentru că suntem lași. Pentru că suntem comozi. Pentru că nu suntem empatici.

Iar noi, românii, în special, nu avem simțul comunității. Pentru că nu înțelegem că hărțuitorii și agresorii se bazează pe lașitatea, pe comoditatea și pe lipsa noastră de empatie și simț al comunității ca să acționeze.

Dacă hărțuitorii ar știi că la cel mai mic gest sau cuvânt de hărțuire se face un zid uman în fața victimei, atunci ar învăța să nu mai manifeste acest comportament", spune Ana Măiță.

Lipsa simțului comunității al românilor se reflectă și în reacția oamenilor la astfel de campanii anti-hărțuire. Dragoș Dado, unul dintre creatorii de conținut care a lansat aceste clipuri manifest ne-a spus că primele reacții ale publicului au fost dezamăgitoare și că mulți dintre ei nu au înțeles nimic, ba chiar au râs când au văzut forma de agresiune din videoclip. 

"95% nu au înțeles mesajul. Au comentat cu un emoticon cu râs și cam atât! Am înțeles și de ce. La finalul primul videoclip "primesc" un pumn în față, actoricesc vorbind, ceea ce ne arată încă o dată că o formă de agresivitate este extrem de plăcută pentru public. Însă mesajul clipului a fost complet ignorat.

Recunosc că nu mă surprinde și mă leg de faptul că din 150 mii de vizualizări, 5 oameni au punctat că apreciază mesajul. Acum oamenii vor spune că este puțin. Da, este extrem de puțin, însă eu mizez că acești 5 oameni poate reușesc la rândul lor să schimbe o mentalitate.

Citește și primul articol de pe DC Medical.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Astrosens și pe Google News

Articole similare
Cele mai noi articole
Trend - Top citite
Get it on Google Play


DC Media Group Audience


pixel