Medicul Vasi Rădulescu, 9 lucruri despre boala Parkinson

astrosens Team | Dată: 25 noi, 23:25 | Categorie: Wellness
Foto ilustrativ Pixabay
Foto ilustrativ Pixabay

Medicul Vasi Rădulescu a vorbit despre boala Parkinson. Iată 9 lucruri interesante:

9 lucruri despre boala Parkinson

"1. Boala Parkinson apare prin lezarea unor neuroni din creier care produc dopamină. Acești neuroni se află în zona numită substantia negria.

2. Dopamina este extrem de importantă în reglarea mișcărilor corpului.

3. Boala este diagnosticată de regulă la vârsta de peste 60 de ani, dar există și o variantă „early onset”, care poate debuta la 20-30 de ani.

4. Afecțiunea evoluează progresiv. Dacă la început poate prinde doar o mână sau un picior, ulterior va afecta toate membrele.

5. Principalele simptome sunt: tremor involuntar al extremităților, mișcări încetinite, tensiune în mușchi.

6. Nu există un tratament care să vindece boala. Fiecare om diagnosticat știe acum că va purta afecțiunea toată viața.

7. Se administrează în principal levodopa, un medicament pe bază de dopamină. Substanța ameliorează simptomele.

8. În unele cazuri severe se poate face o stimulare cerebrală adâncă, folosindu-se electrozi conectați la ariile afectate.

9. Boala e de 1.5 ori mai frecventă la bărbați față de femei.

Michael J. Fox, actorul din „Înapoi în viitor”, a fost diagnosticat cu Parkinson varianta cu debut precoce. A făcut o fundație care a strâns peste 100 de milioane de dolari.

Și Muhammad Ali, celebrul boxer, a avut Parkinson, făcând o uriașă muncă de conștientizare, precum și donații impresionante. Există o legătură între activitățile violente (cu lovituri în zona capului) și apariția bolii Parkinson.", a scris medicul Vasi Rădulescu pe Facebook. 

VEZI ȘI: 30 de lucruri pentru o viață sănătoasă. Lista medicului Vasi Rădulescu

Recent, medicul Vasi Rădulescu a creat și o listă cu "30 de lucruri pentru o viață sănătoasă".

"1. Treziți-vă devreme și nu mai stați niciun minut în plus în pat. E timp mort. Trezirea la aceeași oră oferă energie, timp pentru un mic dejun relaxant, citit, meditație, puțin sport.

2. Meditați un sfert de ceas, într-un loc cât mai liniștit. O puteți face imediat după trezire și/sau seara. Stați comod, respirați adânc și controlat, concentrați-vă pe diferite zone ale corpului, apoi plimbați gânduri pozitive de colo-colo, respingând orice altceva.

3. Beți un pahar de apă după trezire. Corpul stă 7-8-9 ore fără aport hidric, așa că e înțelept să-i oferim apă mai întâi de toate. Fără bicarbonat de sodiu sau alte minuni în apă.

4. Luați un mic dejun liniștit, fără distrageri de atenție. El poate conține un senviș, fructe, cereale (ideal înmuiate din timp, să se digere mai ușor), lapte, orice vă place în cantități moderate. Puteți bea o cafea sau o cană de ceai verde sau negru, ideal fără zahăr.", a scris Vasi Rădulescu. 

(Citește continuarea articolului AICI.)

Articole similare
Cele mai noi articole
Trend - Top citite
Get it on Google Play