astrosens Team |
| Categorie: Stiri
O echipă de cercetători spune că Luna ar fi fost lovită de găuri negre în miniatură / Foto cu caracter ilustrativ: Pixabay

O echipă de cercetători spune că Luna ar fi presărată cu cratere de la găuri negre în miniatură, iar acestea ar putea dezvălui indicii fără precedent despre materia întunecată.

Oamenii de știință, care au publicat un studiu în jurnalul Monthly Notices of the Royal Astronomical Society, cred că roiuri de găuri negre de dimensiunea unui atom s-ar fi format la scurt timp după Big Bang. În timp ce aceste obiecte hiper-dense s-au deplasat prin cosmos, găurile negre au început să se împrăștie și cel mai probabil au ajuns în Sistemul Solar, acolo unde ar fi lovit și Luna.

Autorii studiului au adăugat că aceste mini-găuri negre cel mai probabil s-au lovit și de alte corpuri cerești, inclusiv Pământul. Totuși, din cauza atmosferei sale subțiri, Luna nu a fost la fel de bine protejată împotriva coliziunilor ca planeta noastră.

„În principiu, Luna nu are nimic special”

„În principiu, Luna nu are nimic special. Singurul motiv pentru care noi facem referire la Lună este pentru că este foarte bine studiată. Unele dintre lunile lui Neptun, Jupiter sau Mercur ar putea fi candidați buni”, a explicat Almog Yalinewich, fizician la Institutul Canadian pentru Astrofizică Teoretică și unul dintre autorii studiului.

Cercetătorii cred, de asemenea, că dovezi ale acestor găuri negre în miniatură ar putea dezvălui detalii cruciale despre materia întunecată, cea despre care savanții cred că alcătuiește majoritatea materiei din Univers.

Materia întunecată, compusă din „găuri negre din Universul timpuriu”

Mai mult, unii oameni de știință cred că materia întunecată este compusă din „găuri negre formate de pe urma fluctuațiilor de densitate din Universul timpuriu”. Astfel, dacă găuri negre în miniatură de la începuturile Universului au lovit Luna, acestea ar fi lăsat în urmă dovezi ale materiei întunecate și ar fi modificat proprietățile oricărei materii cu care au intrat în contact.

Cercetătorii cred că viitoarele misiuni cu echipaj pe Lună, cum ar fi programul Artemis de la NASA, le vor permite să găsească și să studieze aceste cratere și să elucideze într-un final natura misterioasă a materiei întunecate, potrivit Descoperă.

CITEȘTE ȘI    -    Gropile neolitice de lângă Stonehenge erau făcute de oameni, arată un nou studiu