Motivul pentru care șase din zece români renunţă să cumpere produse eco

Autorul articolului: Alexandra-Valentina Dumitru |
Data publicării:
| Categorie: Actualitate
Pixabay.com
Pixabay.com

Majoritatea românilor, adică șase din zece, iau în considerare renunțarea la produsele sustenabile din cauza prețului mai ridicat, în timp ce ceilalți sunt conștienți de impactul lor asupra mediului prin obiceiurile de consum pe care le au. Iată ce ne spune un studiu!

Şase din zece români (58%) planifică să renunțe la produsele sustenabile din cauza costului mai ridicat al acestora, în timp ce 38% dintre cumpărători sunt atenţi la impactul pe care îl au asupra mediului prin obiceiurile de consum, relevă rezultatele unui studiu de specialitate, apărut miercuri.

Conform cercetării Mkor, intitulată 'Consumatorul Etic din România în 2024', peste o treime (35%) dintre respondenţi spun că nu au încredere în autenticitatea etichetelor eco, iar 28% afirmă că alternativele eco din magazine sunt reduse.

În plus, peste jumătate din totalul celor chestionaţi (56%) sunt indecişi în a cumpăra produse mai prietenoase cu mediul iar 6% nu sunt interesaţi de sustenabilitate şi etică.

De asemenea, patru din zece consumatori indeciși își aduc contribuția la protejarea mediului prin acțiuni zilnice și prezintă potențialul de a deveni Consumatori Etici prin intermediul campaniilor de educație și a programelor care încurajează protecția mediului.

Conform sursei citate, alţi factori care îi determină pe români să evite achiziţionarea produselor sustenabile sunt neîncrederea în declaraţiile de sustenabilitate ale companiilor, lipsa informaţiilor despre impactul şi originea produselor (24%) şi lipsa timpului pentru a căuta alternative sustenabile (21%). În 2024, portretul-robot al consumatorului etic din România, realizat de Mkor, este predominant reprezentat de femei care fac parte din generaţia Millennials, locuiesc în mediul urban, au studii superioare, au copii minori şi venituri medii sau mici.

Totodată, 41% dintre respondenţi sunt interesaţi de beneficiile pentru sănătate şi starea de bine atunci când achiziţionează produse şi servicii, iar 39% sunt atenţi la aspecte legate de sustenabilitate şi responsabilitate faţă de mediu.

În plus, 70% dintre cei intervievaţi declară că evită risipa de alimente şi alţii aleg să cumpere produse care sunt aproape de termenul de expirare. Pe de altă parte, 45% dintre consumatorii etici cumpără mai puţine haine şi evită consumul excesiv de fashion. Pe acest fond, preferinţa pentru produsele naturale, deşi mai puţin răspândită, este mult mai accentuată în cazul consumatorilor care fac alegeri etice (25%), notează studiul citat.

La nivel general, consumatorul etic din România achiziţionează, în medie, trei categorii de produse pentru care caută variante sustenabile: alimente (67%), cosmetice şi îngrijire personală (36%), cafea şi băuturi (30%).

O mare parte dintre români (58%) spun că renunţă la produsele sustenabile din cauza costului mare al acestora, timp în care 38% sunt atenţi la impactul pe care îl au asupra mediului prin obiceiurile de consum.

Studiul Mkor a fost realizat în luna noiembrie a anului 2023 pe un eşantion de o mie de respondenţi, cu vârste cuprinse între 18 şi 55 de ani, metoda de cercetare aleasă fiind CAWI, în sistem online.

Sursa: AGERPRES/(AS - autor: Daniel Badea, editor: Andreea Marinescu)

Iată câteva lucruri interesante despre produsele sustenabile!

  • Produsele sustenabile sunt concepute pentru a minimiza deșeurile generate în timpul fabricației, utilizării și eliminării lor.
  • Aceste produse folosesc materiale reciclabile sau provenite din surse regenerabile pentru a proteja mediul și a promova gestionarea sustenabilă a resurselor.
  • Ele sunt proiectate pentru a consuma mai puțină energie în timpul utilizării, contribuind la reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră.
  • Produsele sustenabile sunt mai durabile și pot fi mai ușor de reparat. Își prelungesc astfel durata de viață și reduc nevoia de înlocuire.
  • Există diverse etichete și certificări ecologice care atestă caracteristicile sustenabile ale produselor, ceea ce ajută consumatorii să facă alegeri informate.
  • Unele produse sustenabile oferă beneficii suplimentare pentru sănătate, fiind mai puțin susceptibile să conțină substanțe chimice dăunătoare sau pesticide.

Citește și Erika Isac, vocea femeilor abuzate, hărțuite și controlate de bărbați. Ce nu a înțeles nimeni din "Macarena". Ce înseamnă părul împletit și cine sunt The Maiden, The Mother, The Crone

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Astrosens și pe Google News

Articole similare
Cele mai noi articole
Trend - Top citite
Get it on Google Play


DC Media Group Audience


pixel