Spania doreşte interzicerea reclamelor la dulciuri pentru copii, ca măsură de luptă împotriva obezităţii

astrosens Team |
Data publicării:
| Categorie: Stiri
Foto: cottonbro - Pexels
Foto: cottonbro - Pexels

Spania va interzice publicitatea adresată copiilor la alimente şi băuturi nesănătoase cum ar fi ciocolata, biscuiţii şi îngheţata ca măsură de luptă împotriva obezităţii în rândul tinerilor, a anunţat joi Ministerul pentru Protecţia Consumatorilor, potrivit Reuters.

Îngrijoraţi de riscul ca micuţii să dezvolte obezitate în timp, responsabilii spanioli în domeniu vor să ia măsuri împotriva reclamelor care promovează dulciurile

Spania va interzice publicitatea adresată copiilor la alimente şi băuturi nesănătoase cum ar fi ciocolata, biscuiţii şi îngheţata ca măsură de luptă împotriva obezităţii în rândul tinerilor, a anunţat joi Ministerul pentru Protecţia Consumatorilor, potrivit Reuters. Copiii noştri sunt foarte vulnerabili la publicitate şi este obligaţia noastră să-i protejăm, a scris pe Twitter ministrul Alberto Garzon.

Acesta a spus că, potrivit noilor reglementări, vor fi interzise reclamele destinate minorilor la cinci categorii de produse, indiferent de conţinutul nutriţional al acestora.

Lista include ciocolată, dulciuri şi batoane energizante, precum şi prăjituri, biscuiţi dulci, sucuri, îngheţată şi băuturi energizante.

Şi alte produse alimentare vor fi vizate de interdicţie dacă depăşesc anumite limite de grăsimi saturate, zaharuri şi conţinut de sare.

Nouă din zece reclame la alimente adresate copiilor vorbesc despre produse nesănătoase, potrivit asociaţiei consumatorilor OCU.

Măsura, care are nevoie şi de aprobarea guvernului, va afecta reclamele care vizează copiii cu vârsta sub 16 ani la televiziune şi radio, în cinematografe şi pe internet, inclusiv pe reţele de socializare şi aplicaţii mobile.

Potrivit Agenţiei spaniole pentru nutriţie şi siguranţă alimentară, 40,6% dintre copiii spanioli cu vârste între şase şi nouă ani sunt supraponderali, iar 17,3% se încadrează în categoria obezi.

Federaţia Spaniolă din Industria Alimentelor şi Băuturilor (FIAB) a spus că este surprinsă şi ofensată de această măsură după ce reprezentanţi ai sectorului au lucrat cu ministerul timp de un an pentru a actualiza practicile etice din domeniul publicităţii.

Credem că producătorii de alimente şi băuturi sunt atacaţi în mod gratuit şi nejustificat, a spus directorul general al FIAB, Mauricio Garcia de Quevedo, într-un comunicat, transmite Agerpres. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Astrosens și pe Google News

Articole similare
Cele mai noi articole
Trend - Top citite
Get it on Google Play


DC Media Group Audience


pixel