8 august: Ziua pisicii, ziua în care fericirea se întâmplă, dar și ziua în care „știm că murim”

Autorul articolului: Astrosens Team |
Data publicării:
| Categorie: Stiri
sursă foto: Pixabay.com
sursă foto: Pixabay.com

Fie că este vorba despre sărbători cunoscute în toată lumea, sau de ocazii mai puţin ştiute, în orice zi a anului există cel puţin o sărbătoare demnă de atenţie, ce oferă un motiv în plus atât de amuzament, cât şi de extindere a ariei de cunoaştere sau de sporire a gradului de conştientizare.

Ziua internaţională a pisicii

Festivităţile iniţiale pentru Ziua internaţională a pisicii (#InternationalCatDay) au fost organizate pentru prima dată în 2002 de către Fondul Internaţional pentru Bunăstarea Animalelor (IFAW). Împreună cu alte grupuri pentru drepturile animalelor care s-au alăturat pentru a sărbători, 8 august a fost declarată a fi ziua în care să apreciem şi să onorăm unul dintre cele mai populare animale de companie de pe planetă.

Se estimează că aproximativ 500 de milioane de pisici trăiesc în gospodării în întreaga lume. Potrivit site-ului daysoftheyear.com, acest lucru este nemaipomenit, pentru că s-a demonstrat că deţinerea unei pisici îmbunătăţeşte sănătatea mentală şi ameliorează stresul, anxietatea şi depresia. Creată în ideea de a aprecia pisicile, această zi ajută la creşterea gradului de conştientizare cu privire la modul de îngrijire şi protecţie a acestor feline, dintre care multe sunt abandonate sau se află în adăposturi. Oricum în această zi din an şi pisicile negre aduc noroc!

Ziua pisicii sălbatice scoţiene

Tot pe 8 august este sărbătorită în mod distinct pisica sălbatică scoţiană, una dintre speciile rămase de pisici sălbatice care cutreierau lumea înainte de a fi domesticite. Ziua pisicii sălbatice scoţiene (#ScottishWildcatDay), creată de ONG-ul Action For Earth, celebrează această specie şi sensibilizează publicul cu privire la pericolele cu care se confruntă populaţiile rămase în sălbăticie. În 1981, Scoţia a recunoscut pericolul în care se afla pisica sălbatică autohtonă şi a luat măsuri pentru a contribui la protejarea acesteia, în conformitate cu Legea privind viaţa sălbatică şi mediul rural din Regatul Unit. În ciuda eforturilor, este puţin probabil să mai existe pisici sălbatice cu adevărat pure datorită hibridizării. Din păcate, aceasta nu este singura ameninţare pe care pisicile domestice o reprezintă pentru pisicile sălbatice, amestecul lor aducându-le şi boli, unele foarte grave. Pisicile sălbatice scoţiene sunt unul dintre cele mai periclitate animale din lume şi unul dintre cele mai periclitate animale din Marea Britanie. Aceste animale sunt atât de rare în prezent, încât se crede că mai există doar 30 sau 35 de exemplare în sălbăticie în Scoţia. Ziua pisicii sălbatice scoţiene a fost înfiinţată de Action For Earth în 2016 ca o modalitate de a sărbători aceste pisici pe cale de dispariţie şi de a creşte gradul de conştientizare cu privire la ele şi la situaţia lor.

Ziua în care fericirea se întâmplă

Înfiinţată în 1999 sub numele 'Admite că eşti fericit' de către Societatea secretă a oamenilor fericiţi din Statele Unite, Ziua în care fericirea se întâmplă (#HappinessHappensDay) are ca scop să răspândească bucuria de a fi fericit şi să convingă oamenii să privească partea mai bună a vieţii. Societatea secretă a oamenilor fericiţi a fost înfiinţată în august 1998 ca o organizaţie care îşi încurajează membrii să se gândească la fericire în viaţa de zi cu zi şi să recunoască momentele fericite. Societatea crede că fericirea este contagioasă, aşa că toţi oamenii fericiţi ar trebui să-şi împărtăşească fericirea cu ceilalţi. Cei mai mulţi oameni tind să îşi amintească lucrurile negative şi rele care li s-au întâmplat, mai degrabă decât milioanele de lucruri bune care li se întâmplă zilnic. Dacă ne concentrăm mai mult asupra lucrurilor pozitive, vom reuşi să răspândim fericirea.

Acesta este mesajul #HappinessHappensDay. Ziua 'Dying to Know' Ca un soi de revers, tot pe 8 august este şi Ziua în care ...ştim că murim ('Dying to Know'). Este vorba de o campanie care îşi propune să schimbe fundamental modul în care oamenii abordează moartea şi planificarea morţii şi a sfârşitului vieţii. Anul 2022 marchează cel de-al zecelea an al campaniei, care se duce în Australia, fiind o iniţiativă a Groundswell Project, o organizaţie non-profit din această ţară, inspirată de cartea 'Dying To Know - Bringing Death to Life', de Andrew Anastasios. Credinţa este că discuţiile despre moarte sunt adesea tabu, dar nu trebuie să fie aşa. A avea aceste tipuri de conversaţii dificile în avans ar putea părea un pic inconfortabil sau ciudat, dar, în cele din urmă, acest lucru poate ajuta la reducerea angoasei care este resimţită atunci când ne gândim la apropierea morţii sau când pierdem pe cineva drag. Aşadar #DyingtoKnowDay are ca scop reducerea stresului şi normalizarea conversaţiilor despre moarte.

Ziua dolarului

Ziua dolarului (#DollarDay) are loc în fiecare an pe 8 august, aceasta fiind data la care Congresul Continental (primul guvern al Statelor Unite ale Americii) a stabilit că unitatea monetară a ţării va fi dolarul. Acest lucru s-a întâmplat în 1786 şi, doar şase ani mai târziu, a fost înfiinţată Monetăria Statelor Unite, în 1792. De atunci, moneda americană este dolarul. Iniţial, dolarii au început să circule sub formă de monede metalice, inclusiv de aur (în valoare de 10 dolari), argint (în valoare de 1 dolar) şi cupru (în valoare de 1/100 de dolari). În cele din urmă, monetăria americană a început să tipărească dolari pe hârtie, aproape 80 de ani mai târziu. Deşi monedele de dolari sunt încă în circulaţie, acestea sunt mai puţin populare decât bancnotele. În prezent, dolarul american este principala monedă de rezervă la nivel mondial. Aceasta joacă un rol vital în finanţele şi comerţul internaţional, acţionând atât ca mijloc de schimb, cât şi ca indicator de valoare.

sursă: AGERPRES/(AS - autor: Mariana Ionescu, editor: Codruţ Bălu)

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Astrosens și pe Google News

Articole similare
Cele mai noi articole
Trend - Top citite
Get it on Google Play


DC Media Group Audience


pixel